måndag 6 april 2009

Bröderna Lindströms Ölkällare

Nu har äntligen tiden kommit för lite bilder från den "mytomspunna" ölkällaren. Återigen har jag anlitat min fotointresserade bror och som ni kan se på bilderna har mycket övande och inköp av nya strålkastare verkligen påverkat slutresultatet.


Här har ni en trendriktig lucka i golvet


Med luckan uppfälld så kan man se ner på den utsökt snidade trappan


Så här ser det ut på det stenlagda golvet


De äldre rariteterna står i utsökt formgivna plastbackar


På en fin plastbädd kan vi se de lite nyare årgångarna

11 kommentarer:

  1. Ser fantastiskt mysigt ut :)

    SvaraRadera
  2. Ja jävligt nice. Ska gräva mig ett eget hål någonstans i Malmö..

    SvaraRadera
  3. Nu snackar vi verkligen om en ölkällare! Vad är det för temp därnere?

    SvaraRadera
  4. Trevliga bilder. Intressant att se att ni verkar lagra Hercules.

    SvaraRadera
  5. Kan bara instämma, ser mycket trevligt ut.

    SvaraRadera
  6. Temperaturen är inte idealisk på något vis, den är mellan strax över nollgrader till runt 12-13 på sommaren. Lite för kallt under vinterhalvåret så vi har funderat på att isolera lite inför nästa vinter.

    Att Herculsen fortfarande finns kvar har mer med att vi råkade köpa lite för många än något uttalat försök till lagring. Tycker dock att den har åldrats förvånansvärt bra senast jag testade det, var ett bra sting i humlen fortfarande. Får se om det finns någon flaska kvar till sommaren att pröva.

    SvaraRadera
  7. Nu blev jag sugen på att inrätta ölkällare på landet. Kanske bredvid det planerade bryggrummet!

    SvaraRadera
  8. Det tycker jag du absolut ska göra. En jordkällare är aldrig fel och speciellt inte om man ska lagra lite schysst öl.

    SvaraRadera