söndag 15 februari 2009

Imorgon blir det ett besök på systembolaget

Det är de tillfälliga nyheterna som lockar och då framförallt Nøgne Ø Dobbel IPA och Harvest Ale. Enda smolket i bägaren är att jag glömt bort att jag har ett möte inbokat vid tiotiden så jag får snällt vänta tills det är över innan jag kan gå på glasbanken. Lite förargligt men jag misstänker att det inte kommer vara någon jätterusning för någon av ovanstående öl och sannolikheten är rätt stor att de inte säljer slut de första timmarna. Är det slut så får jag väl snällt lomma hem med mössan i handen;-)

/Markus

Uppdatering: Blev två stycken Nøgne Ø Dobbel IPA, två stycken Harvest Ale och så en Left Hands Smoke Jumper Smoked Imperial Porter. Hade av någon anledning missat Portern och efter banningar från min bror så blev det att köpa en öl för en framtida provning via Skype.

2 kommentarer:

  1. Samma här -jobb så jag tömmer Hansa ;) Har lätt beslutsångest angående flying dog och rogues öl. Båda är dyra och verkar ej fantastiska samtidigt som jag är nyfiken på båda.. Och om jag nu köper en av vardera och gillar dem så kommer jag vilja ha iaf en flaska till av vardera vilket höjer summan med rätt många hundralappar.. Hmm..

    SvaraRadera
  2. Jag skippade Rouge och Flying Dog. Kan säkert vara bra öl men ibland får man prioritera.

    SvaraRadera