lördag 19 december 2009

19 december 2009

08:53 Blir väckt av min dotter Linnéa, hon tycker att pappa ska släpa sig upp ur sängen och inte ligga och slöa.


9:50 Hyfsat vinterklädd (Puma Clyde skor är dock inte helt optimalt) så leker jag och Linnéa ute och vi gör ett tappert försök att gräva en grotta. Lite för lite snö samt en ivrig treårig gör att bygget raseras rätt omgående.

11:30 Blir det kaffe och kakor hos min mormor, mycket trevligt!

13:13 Jag ställer ner lite nyinköpt öl i källaren. (Något ölrelaterat måste man ju ha på en ölblogg;-)

14:45 Går ut och fotar lite:





Den norrländska vintern är lite för kall för min smak och eftersom jag helt saknar intressen för skidor, skoter och dylikt så är det inget jag saknar nu när jag bor i Skåne, snarare tvärtom. Snö och kyla innebär mer kläder, mindre framkomlighet och allmänt extra strul. Går dock inte att komma ifrån att det är otroligt vackert och rogivande här och, som småstressad storstadsbo, så infinner sig en julkänsla som är svårslagen. Blir även osannolikt sugen på en Imperial Stout eller ett stadigt Barley Wine, något smakrikt och värmande är aldrig fel på vinterhalvåret. Nu saknas bara en knarrande fotölj, en rökrock och en pipa.

/Markus

Ps. Hade jag uppskattat Immortal (töntigt band som gör töntig musik) så hade jag nog slängt på skivan At the Heart of Winter alternativt Blizzard Beasts. Nu får det bli Mars Voltas Amputechture, inget vintertema alls men fan så mycket bättre än fjantiga norrmänn;-)

6 kommentarer:

  1. Fina vinterbilder, fotografering är kul. Jag älskar norra delarna av vårt land, har släkt i Tornedalen har alltså tillbringat mycket tid i norr. Håller med om vintern, kall och framförallt alldeles för lång där uppe.

    Var sa du att du hade din källare? :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt lika långt norrut som Tornedalen är det inte. Sen exakt vart ölkällaren ligger låter jag förbli osagt. Vem vill ha en massa ölnördar smygandes runt huset?

    SvaraRadera
  3. Mars Volta är trevlig musik. De hade en fascinerande backdrop nu senast när de spelade i Sthlm.

    SvaraRadera
  4. Har tyvärr aldrig fått arslet ur vagnen och sett Mars Volta live ännu. Bättring lovas.

    SvaraRadera
  5. Fan vad stor röv du har på första bilden, är det all öl månne;-)

    SvaraRadera