måndag 23 november 2009

Ibland lönar det sig att gnälla



Fick svar från Systembolaget angående den borttappade beställningen av Thomas Hardy's Ale 2005. Kundservice sa att det blivit ett tekniskt fel i beställningsrutinen, exakt vad det menade med det vet jag inte riktigt, men till min förvåning fick vi 200:- i presentkort. I och för sig så får vi inga 2005:or men vi fick ett snabbt svar samt en kompensation vilket är ett plus i kanten. Jag får tacka och bocka så mycket och nu är bara frågan vad man ska lägga slantarna på? Misstänker att det blir några andra öl till ölkällaren;-)

/Markus

7 kommentarer:

  1. Inte helt väntat, men väldigt positivt.

    SvaraRadera
  2. Instämmer. Trodde inte jag skulle få någon kompensation alls.

    SvaraRadera
  3. När de tappat bort min beställning fick jag ett "Ja du vet de är de där i Stockholm som klantat sig. Nu är fyra av de du skulle ha slut men vi kan göra ett nytt försök på de andra"

    SvaraRadera
  4. Drutten: Minst sagt trist bemötande.

    SvaraRadera
  5. Grattis, när min Thomas Hardy 2005 beställning inte gick igenom fick jag endast ett litet tyvärr!

    SvaraRadera
  6. Fredrik: Om det var ett fel från Systembolagets sida så tycker jag du ska maila kundservice och begära kompensation. Av någon anledning funkade det bättre än att gnälla i butiken. För att vara lite konstruktiv så la jag fram två förslag på kompensation:
    -Jag ville köpa en låda TH 2008 till rabatterat pris.
    -Jag ville köpa 10 stycken TH 2008 trots kollikrav på 24 st.
    Kundservice ringde upp butiken där missen skett och stämde av min redogörelse och sedan var det inget snack, på några dagar hade jag och min bror ett presentkort i brevlådan.

    SvaraRadera