onsdag 6 maj 2009

Lite nya roliga öl


Äntligen har jag fått hem alla mina öl jag bytte till mig. Blev på det stora hela ett riktigt schysst byte trots att jag inte riktigt fick alla ölen jag var intresserad av. Börjar man räkna krona mot krona så tror jag det blev lite till min nackdel men å andra sidan så får jag ju tag på öl som allt som oftast är svåra/omständliga eller i princip stört omöjliga att få tag på i Sverige. Undantagen är Avery som går att köpa i Köpenhamn (det var en extra öl så det är ju inget att gnälla om) och Dreadnaught som finns/har funnits en kort tid på Ölbutikken.

Hur som helst ska det bli riktigt kul att testa Dark Lord 2009 och jag ser verkligen fram emot Speedway Stouten, The Abyss, Pliny the Elder och Dreadnaught. Uppenbarligen är Dreadnaughten fräschare än de som släpptes i Köpenhamn, är lite ny design på etiketten och det lovar gott. Jippie för fräsch DIPA!

Några av extraölen jag fick blir intressanta att testa, framförallt Tyranena Hop Whore, Tyranena The Devil Made Me Do It! Och Great Lakes Blackout Stout. Har inte haft möjlighet att testa någon av dem och det är ju alltid kul när man får med lite extra öl på köpet.

Nåväl, nu ska jag inte bli långrandig utan det blir att fira det hela med en Schneider Hopfen Weisse. Har inga större förväntningar på den men det ökar ju oddsen för att man ska bli glatt överraskad.

/Markus

4 kommentarer:

  1. Ska bli intressant att höra dina intryck av den färska Dreadnaughten jämfört med den som såldes på Ölbutikken. Sen är man lite avundsjuk på Speedway Stout, The Abyss och en av de godaste imperial IPA jag druckit Pliny the Elder.

    Sedan hade du några till där som jag inte har koll på, men de är säkert mycket goda.

    SvaraRadera
  2. Ricke: Jepp, rena rama ölporren;-)

    Weine: Rapport återkommer och det ska bli kanonkul att äntligen få testa Speedway Stout, The Abyss och Pliny the Elder. Plinyn var tappad på flaska i början av mars så den lär det också vara lite humletjong i.

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt trevligt ut det där :) *avundsjuk*. Ska själv tradea till mig en del goda ting imon en snar framtid faktiskt,spännande wärre!

    SvaraRadera