fredag 20 november 2009

Nu har Systembolaget klantat sig igen!


Jag och min bror gjorde en beställning på 10 st Thomas Hardy's Ale 2005 för lite över två veckor sedan. Vid tillfället fanns det gott om öl i Sverige kvar och vi antog att om ölen inte fanns på varudepån skulle Systembolaget beställa från någon annan butik.

Förra veckan var min bror in på aktuell butik och frågade om vår beställning var på väg. Enligt personalen var den det och då kan man ju tycka att allt skulle vara frid och fröjd.

Idag tog vi kontakt igen och får då svaret att tyvärr, er order har blivit makulerad och ölen är slut. Anledning till detta var enligt uppgift en miss på varudepån. Kundservicen är, som brukligt, inte på topp på Systembolaget och det enda vi fick var ett ”Ursäkta, det blev fel.”.

Nåväl, har skickat ett mail till kundservice och begärt en förklaring på hur detta kunde ske samt en begäran om kompensation. I vilken mån Systembolaget kan trolla fram några Thomas Hardy's Ale 2005 är ju tveksamt men man kan ju tycka att vi borde få något plåster på såret. I det här fallet har vi inte gjort något fel men blir ändå utan några öl till vår ölkällare.

/Markus

4 kommentarer:

  1. Var precis ute för en liknande incident på systembolaget.

    http://www.vf.se/Asikter/Varmland/Da-rann-olbagaren-over-091117.aspx

    SvaraRadera
  2. Lycka till med att få någon kompensation...

    SvaraRadera
  3. Anonym: Har varit med om samma sak själv och det är lika irriterande varje gång.

    Baggen: Oddsen att vi får någon kompensation är noll och ingen. Poängen här är väl mer att ge negativ feedback till Systembolaget så det förhoppningsvis ser över sina rutiner.

    SvaraRadera