måndag 16 november 2009

Det går sisådär med mina privatimporter


Produkten du frågat efter: Yeti Imperial Stout
Leverantören meddelar att varan har utgått ur deras sortiment, vi kan därför inte hjälpa dig.


Produkten du frågat efter: Brooklyn Black Chocolate Stout
Leverantören Carlsberg meddelar; Tyvärr har vi ej denna artikel i vårt sortiment just nu, då de är en säsongsartikel.

Hade inte varit dumt om importörerna alternativt Systembolaget kunde ha lite bättre info om vad som går att få tag på via privatimport för tillfället. Tar i och för sig en del att uppdatera hemsidor och så vidare men frågan är om man inte skulle spara mer tid på det än hantera förfrågningar som inte leder till någon försäljning. Det skulle vara en schysst service till oss kunder om inte annat. Sen kan man ju fundera på om inte det hade gått att bygga ut den något knapphändiga informationen man får som svar vid en privatimportsförfrågan. Något i stil med:

-Vi förväntar oss få in ölen om x antal månader.
-För tillfället finns det inga planer på att importera den efterfrågade varan.
-Ölen du frågat efter är en säsongsöl och vi har tyvärr redan sålt slut på årets, nya kommer eventuellt nästa år.

Vet inte hur lång framförhållning man har om importör men i vissa lägen känns det som om man gärna lämnar så lite som möjligt för att det går snabbt och enkelt. Detta gäller självklart inte alla importörer; ni som sköter er behöver självklart inte ta åt er;-)

/Markus

3 kommentarer:

  1. Jag har en låda Brooklyn Black Chocolate Stout som väntar på mig på systembolaget..fick väl kanske en av dom sista.

    SvaraRadera
  2. Jag väntar, med spänning, på svar på min privatimportförfrågan från TWC dryckesutbildning som påstod att man kunde importera valfritt antal flaskor per sort förutsatt att man beställde totalt minst 12 flaskor. Fast med tanke på hur lång tid privatimportservicen brukar ta så lär det väl dröja tills efter jul innan jag får svar. De verkar vara sjukt underbemannade där.

    SvaraRadera
  3. Seb: Du får gärna rapportera vad du fick för årgång, är lite fundersam om jag var för tidigt ute. Förra årets BCS kom ju i februari i år så det är möjligt att det fanns några lådor kvar av den årgången.

    Baggen: För min del har det gått rätt fort men å andra sidan har det ju varit mest negativa besked så det har ju inte hjälpt mig nämnvärt;-)

    SvaraRadera