onsdag 21 april 2010

Och svaret är....


Ingen vinnare korades eftersom inte en enda av mina tusentals läsare lyckades gissa rätt på någon av frågorna. Illa. Endast Anders bemödade sig att gissa på en delfråga och tyvärr var hans svar, som vanligt, snuskigt, fullständigt opassande och helt felaktig. Alla vet väl att småvuxna människor inte kan brygga öl.

Efter lite mailande med Dugges så är en kvalificerad gissning att det är tal om en packning från bryggeriutrustningen som hamnat i flaskan likt mandeln i gröten. Som plåster på såret för det psykiska lidandet jag drabbades av var Mikael Dugge vänlig nog att skicka en tröja till mig, snacka om trevligt bemötande och kundservice! (Tomme Arthur på Lost Abbey borde gå kurs hos Dugges i kundbemötande). Mikael hade till och med vänligheten att tänka på min tillväxtpotential; t-shirten är en modell för stor och det ger mig gott om utrymme att utvecklas i min roll som stor ”finölsdrickare”;-)



Har ännu inte fått arslet ur vagnen att reklamera flaskan på Systembolaget men enligt Marc på Brill så finns det en reklamationskod som heter "Främmande föremål i flaskan". Passar som hand i handske i mitt fall.

Fem söta smultron till Dugges samt Brill & Co för trevligt bemötande!

/Markus

Ps. För övrigt smakade aktuell Lager No.1 alldeles förträffligt trots bonusingrediensen, kul med en svensk lager med lite extra tjong i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar